Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

CONTRACT de comercializare a pachetelor de servicii turistice

CONTRACT de comercializare a pachetelor de servicii turistice
Nr. ………………….din …………………….
I.Partile contractante
1. S.C. SINDI TOUR S.R.L, cu sediul in B-DUL TUTORA NR. 2, BLOC B2, SCARA B, IASI, cod unic de inregistrare RO23951960, inregistrată la Oficiul Registrului Comerţului Bucureşti cu nr. J22/1651/27.05.2008, reprezentată prin ……………………………… in calitate de agent de turism, denumita în continuare Agenţia de turism intermediara
2. Domnul/Doamna………………………….,identificată prin CNP………………………………,  domiciliat/domiciliată în…………………………….., posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ……………………nr…………………, telefon………………………, adresa de e-mail -…………………………………………………., in calitate de Calator
au convenit încheierea prezentului contract, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate
II. Obiectul contractului
2.1 Obiectul contractului este constituit de vanzarea a pachetului de servicii de calatorie compus din mai multe servicii turistice inscrise in anexa prezentului contract (bon de comanda/voucher) a Agentiei de turism organizatoare ............................................................., cu sediul in localitatea.................................. , strada...................nr. .......................tel........................email:..................website ........................., Cod de Inregistrare Fiscala........................., inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J............................., titulara a Licentei de turism nr................................., detinatoare a politei de asigurare , nr.............................emisa de compania.............................., valabila din...........................pana la......................................., reprezentata prin director general - .........................................................................., prin  intermediul agentiei de turism S.C. SINDI TOUR S.R.L, agentie de turism intermediara, precum si eliberarea documentelor de plata si calatorie.
2.2 Elemente ale pachetului de servicii turistice in caz concret, potrivit art. 5 din Ordonata nr.2/2018 :
a) principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie:
    (i) destinaţia (destinaţiile) călătoriei, itinerariul şi perioadele sejurului, cu datele corespunzătoare şi, în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de nopţi incluse; …………………………………………………………………..;    (ii) mijloacele de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile, datele şi orele de plecare şi de întoarcere, duratele şi locurile opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport. În cazul în care nu este încă stabilită ora exactă, agenţia de turism organizatoare şi, după caz, agenţia de turism intermediară informează călătorul cu privire la ora aproximativă de plecare şi de întoarcere………………………………………………………………………………………………………….. ;  (iii) locaţia, principalele caracteristici şi, după caz, categoria turistică a unităţilor de cazare conform normelor din ţara de destinaţie…………………………………………………………….;  (iv) serviciile de masă oferite;  (v) vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în preţul total convenit al pachetului…………………………………………………………………;  (vi) dacă nu este clar din context, faptul că oricare dintre serviciile de călătorie vor fi furnizate călătorului ca parte a unui grup şi, în acest caz, în măsura posibilului, dimensiunea aproximativă a grupului…………………………………………….; (vii) dacă posibilitatea călătorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea orală efectivă, limba în care vor fi furnizate serviciile respective……………………………………………..;  (viii) situaţia în care călătoria sau vacanţa este adaptată în general pentru persoanele cu mobilitate redusă şi, la cererea călătorului, informaţii precise privind gradul de adecvare a călătoriei sau vacanţei, luând în considerare nevoile călătorului…………………………………………………….;
e) numărul minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet să poată fi executate şi termenul prevăzut la art. 13 alin. (5) lit. a) înainte de începerea executării pachetului până la care este posibilă încetarea contractului, dacă nu se întruneşte acest număr……………………………………………………………………………………………………………………;
III. Pretul si modalitatile de plata
3.1 Pretul total al pachetului de servicii de calatorie contractat este de ................................(cu T.V.A inclus).
3.2 Pretul mentionat se compune din costul serviciilor turistice efective si include si comisioanele agentiei organizatoare si agentiei intermediare, cu exceptia costurilor care nu pot fi calculate in mod rezonabil anterior incheierii contractului.
Astfel de costuri suplimentare pot fi, spre exemplu, penalitati de incetare, care urmeaza sa fie stabilite atunci cand este cazul pe baza prevederilor din cuprinsul prezentului contract, a anexelor aferente si a legislatiei aplicabile. De asemenea, tariful nu include pretul asigurarilor, excursiilor optionale, taxelor de statiune si a celor de traversare cu ferry-boat-ul, doar in cazul in care in programele anexa sau continutul pachetului nu este mentionat altceva; enumerarea este doar exemplificativa.
3.3         Plata serviciilor turistice aferente contractului se poate realiza in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de referinta a BNR+2% din ziua platii.
3.4 Plata se poate face in EURO sau in RON, numerar sau card, transfer bancar/virament în contul……………………………….., platforma de plata online Netopia/ Euplatesc.
Plata serviciilor turistice interne se poate efectua si cu vouchere de vacanta. Pachetul de servicii turistice care poate fi achizitionat pe baza voucherelor de vacanta va cuprinde servicii de cazare (minim si obligatoriu), alimentatie publica, transport, tratament balnear, agrement, toate cu locul de desfasurare pe teritoriul Romaniei.
3.5 Orice modificare, referitoare la schimbarea unitatii de cazare, data de plecare, nume sau schimbarea persoanelor titulare de contract sau orice element principal ce face obiectul contractului, la cererea titularului din contract se taxeaza de catre Agentia de turism organizatoare/intermediara cu o suma ce va fi comunicata calatorului dupa solicitarea modificarii, iar modificarea se va face numai daca exista aceasta posibilitate si daca nu intra in contradictie cu penalizarile de anulare a pachetului.
3.6 Calatorul trebuie sa depuna in scris cererea de renuntare/modificare la pachetul de servicii turistice la Agentia la care a achitat serviciile. In caz contrar, cererea nu este luata in considerare. Orice modificare adusa programului turistic la cererea turistului, dupa confirmarea ferma a rezervarii, se va face contra sumei de 30 Euro/modificare pentru fiecare rezervare.
3.7 Dupa incheierea contractului privind pachetul de servicii de calatorie, preturile pot fi marite unilateral de Agentia de turism intermediară/ organizatoare. Cresterile de preturi sunt posibile numai ca o consecinta directa a schimbarilor legate de cel putin unul dintre urmatoarele aspecte:
(a) pretul transportului de pasageri care rezulta din costul carburantilor sau al altor surse de energie,
(b) nivelul taxelor sau al comisioanelor aplicabile serviciilor de calatorie incluse in contract, impuse de parti terte care nu sunt direct implicate in executarea pachetului, inclusiv taxele turistice, taxele de aterizare sau comisioanele de imbarcare sau debarcare in porturi si aeroporturi;
(c) cursul de schimb relevant pentru pachetul respectiv.
3.8 In ipoteza unei cresteri de pret, Agentia de turism intermediară/organizatoare va trimite calatorului o notificare in scris privind aceasta crestere, insotita de o justificare a cresterii respective si de un calcul, cu cel putin 20 zile inainte de inceperea executarii pachetului.
3.9 Prevederile de la punctele 3.7, respectiv 3.8 se aplica si in cazurile reducerilor de preturi determinate de cazurile expres stipulate la punctul 3.7 lit. a), b) sau/si c).
3.10 In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, Agentia de turism organizatoare este constransa sa modifice semnificativ oricare dintre principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie ce fac obiectul prezentului contract sau nu poate indeplini cerintele speciale ale calatorului, pe care in prealabil le acceptase, sau propune sa mareasca pretul pachetului cu mai mult de 8%, va informa calatorul, in scris, prin concursul Agentiei intermediare, cu privire la modificarile propuse si impactul acestora asupra pretului pachetului, iar calatorul are posibilitatea ca, intr-un termen de 48 de ore sa accepte modificarea propusa sau sa inceteze contractul fara a plati vreo penalitate de incetare.
3.11  În cazul în care încetează contractul privind pachetul de servicii de călătorie, călătorul poate accepta un alt pachet, atunci când acesta este oferit de agenţia de turism organizatoare, dacă este posibil, de o calitate echivalentă. Calatorul are posibilitatea ca, intr-un termen de 5 zile de la primirea ofertei privind pachetul echivalent sa accepte in scris pachetul echivalent propus. In cazul lipsei unui raspuns in termenul de 5 zile se considera neacceptata oferta privind pachetul echivalent.  În cazul în care contractul privind pachetul de servicii de călătorie initial este încetat şi călătorul nu acceptă un alt pachet, agenţia de turism organizatoare rambursează toate plăţile efectuate de către sau pe seama călătorului, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data încetării contractului. 
3.12 In cazul in care calatorul accepta modificarile propuse, respectiv majorarea pretului pachetului contractat cu mai mult de 8% sau acceptarea pachetului echivalent propus, nu poate pretinde ulterior daune, penalizari si returnari.
3.13  În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism organizatoare/intermediara, care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia organizatoare/intermediara nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. 
Datorita unor situatii neprevazute agentia organizatoare are dreptul de a modifica compania aeriana, orarul de zbor, sau traseul acestuia, contractate initial si de a informa agentia intermediara. Agentia intermediara are obligatia de a informa calatorul despre aceste modificari. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
IV. Termene de plata 
4.1 Conditiile de plata difera in functie de tipul pachetului de servicii turistice, de tipul de oferta si vor fi specificate in fiecare rezervare, in rezumatul contractului sau/si in anexa aferenta produsului comercializat.
4.2 Conditiile standard sunt: la inscriere se achita un avans de 30% din pretul pachetului, urmand ca plata integrala a pachetului sa se faca cu pana la 30 de zile inainte de plecare. Insa acestea vor fi inlocuite de cele derogatorii de la regula generala, comunicate conform art. 4.1 de mai sus, intotdeauna aplicandu-se conditiile derogatorii, ori de cate ori acestea sunt mentionate in oferta, rezumat sau anexele contractului.
4.3 Nerespectarea de catre calator a termenelor de plata da dreptul Agentiei de turism intermediare sa rezilieze contractul cu o notificare scrisa in prealabil, in termen de 2 zile de la scadenta platii si sa poata solicita despagubiri pentru daunele suferite.
4.4 In cazul in care calatorul a achitat un avans si nu se prezinta in termenul specificat in anexa contract/alt inscris de calatorie, pentru a achita restul de plata, rezervarea se considera anulata de drept, iar agentia intermediara are dreptul de a anula rezervarile efectuate in beneficiul calatorului catre agentia organizatoare, cu retinerea cheltuielilor platite cu titlu de avans.

V. Drepturile si obligatiile Agentiei de turism intermediare si ale celei organizatoare
5.1 Agentia de turism organizatoare se obliga sa depuna toate eforturile pentru asigurarea serviciilor contractate in conditii normale si la timp. In situatia in care masurile luate de catre autoritati impun restrictii de calatorie, care ingreuneaza sau fac imposibila executarea pachetului de servicii de calatorie, agentia intermediara ofera  calatorului doar optiunile primite de la agentia organizatoare (posibilitate reprogramare calatorie, returnare suma achitata sub forma de voucher etc).
5.2 Agentia de turism intermediara se obliga sa informeze calatorul corect si complet cu privire la toate elementele esentiale prevazute de legislatia aplicabila.
5.3 Agentia de turism organizatoare/intermediara isi rezerva dreptul sa modifice sau sa anuleze programul turistic in anumite cazuri exceptionale: calamitati naturale,  epidemii/pandemii, miscari sociale, greve, razboaie civile/conflicte armate, schimbari de regimuri politice/lovituri de stat,  intarzieri, anulari sau inchideri temporare ale traficului rutier, feroviar, aerian sau naval, fara a notifica calatorii daca acestea intervin intr-un interval de timp prea scurt pentru a anunta toti participantii. Aceleasi situatii pot determina schimbarea tipului sau categoriei mijloacelor de transport ori a unitatilor de cazare.
5.4 Agentia de turism organizatoare este raspunzatoare pentru executarea corespunzatoare a tuturor serviciilor de calatorie incluse in contract potrivit art. 7 din Ordonanța de Urgență nr. 2/2018.  In situatia in care programul turistic a fost realizat, nu se pot pretinde daune sau penalizari si nici rambursarea pretului catre calator.
5.5 Agentia de turism intermediara/organizatoare nu este raspunzatoare pentru erorile de rezervare imputabile calatorului sau cauzate de circumstante inevitabile si extraordinare. Agentia de turism intermediara este raspunzatoare pentru erori ce îi apartin, facute in sistemele de rezervari ale agentiei organizatoare.
5.6 Inainte de inceperea executarii pachetului de servicii, Agentia de turism intermediară/organizatoare poate modifica in mod unilateral si alte clauze ale contractului privind pachetul de servicii de calatorie, altele decat cele legate de pret, atunci cand modificarea este neesențială/nesemnificativa si calatorul a fost informat, in prealabil, in scris cu privire la modificare.
5.7 Agenția Organizatoare/Agenția intermediara nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate calatorului ca urmare a intârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje, intârzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice, neindeplinirea grupului minim ca urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului.
5.8 Agentia de turism organizatoare/intermediară nu raspunde pentru amanarile sau intarzierile de orice fel determinate de indeplinirea formalitatilor de acces solicitate de reprezentantele/autoritatile/institutiile tarilor de destinatie sau tranzitate, cum ar fi eliberarea vizelor cu intarziere si nu datoreaza daune pentru eventualele prejudicii produse calatorului de aceste intarzieri.
5.9 Agentia de turism organizatoare/intermediară nu raspunde pentru intarzierile inregistrate in timpul derularii programului turistic din motive ce nu-i sunt imputabile, cum ar fi intarzierea curselor aeriene, conditii meteorologice nefavorabile, formalitati vamale etc. 
Este exclusa raspunderea agentiei organizatoare/intermediară pentru eventualele daune rezultate ca urmare a pierderii legaturilor (spre exemplu de tip escala), intalnirilor comerciale etc.
5.10 Agentia intermediara are obligatia sa furnizeze in scris calatorului, prin notificare scrisa, pe e-mail sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite in prealabil cu calatorul urmatoarele tipuri de informari imediat ce ia la cunostinte de acestea:
- de confirmare/modificare hotel, doar daca pachetul contractat nu este cu confirmare imediata
- de orice modificare ulterioara survenita asupra pachetului initial
- de plecare: orarele, locurile escalelor si legaturile, punctele de imbarcare, unitatile de cazare, persoanele de contact, etc. 
In intelesul prezentului contract se considera comunicare facuta in scris inclusiv comunicarea facuta prin posta electronica (e-mail), SMS, retea de comunicare Whatsup, mesaj telefonic.
5.11 Pretul, continutul si programul pachetului de servicii pot fi descrise si in pliante, brosuri, programe detaliate, website etc. Agentia de turism intermediară/organizatoare nu raspunde pentru prestarea defectuoasa a serviciilor specificate in sectiunea "Pretul nu include", acestea fiind optionale si prestate de catre partenerii locali ai Agentiei de turism organizatoare sau de catre alti prestatori.

VI. Drepturile si obligatiile calatorului
6.1 Calatorul are dreptul la o informare corecta si completa cu privire la pachetul de servicii oferit de Agentia de turism intermediară, inclusiv cu privire la pretul acestuia, astfel incat sa nu fie posibile interpretari echivoce. 
6.2 Prin semnarea prezentului contract calatorul declara ca fost informat si cu privire la informaţiile standard prin intermediul formularului din partea A sau B, după caz, din anexa nr. 1 din Ordonanta de Urgenta nr.2/2018, precum şi următoarele informaţii, dacă acestea sunt aplicabile pachetului: a) principalele caracteristici ale serviciilor de călătorie: (i) destinaţia (destinaţiile) călătoriei, itinerariul şi perioadele sejurului, cu datele corespunzătoare şi, în cazul în care cazarea este inclusă, numărul de nopţi incluse; (ii) mijloacele de transport, caracteristicile şi categoriile acestora, locurile, datele şi orele de plecare şi de întoarcere, duratele şi locurile opririlor intermediare şi ale legăturilor de transport. În cazul în care nu este încă stabilită ora exactă, agenţia de turism organizatoare şi, după caz, agenţia de turism intermediară informează călătorul cu privire la ora aproximativă de plecare şi de întoarcere; (iii) locaţia, principalele caracteristici şi, după caz, categoria turistică a unităţilor de cazare conform normelor din ţara de destinaţie; (iv) serviciile de masă oferite;  (v) vizitele, excursiile sau alte servicii incluse în preţul total convenit al pachetului; (vi) dacă nu este clar din context, faptul că oricare dintre serviciile de călătorie vor fi furnizate călătorului ca parte a unui grup şi, în acest caz, în măsura posibilului, dimensiunea aproximativă a grupului; (vii) dacă posibilitatea călătorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea orală efectivă, limba în care vor fi furnizate serviciile respective; (viii) situaţia în care călătoria sau vacanţa este adaptată în general pentru persoanele cu mobilitate redusă şi, la cererea călătorului, informaţii precise privind gradul de adecvare a călătoriei sau vacanţei, luând în considerare nevoile călătorului; b) denumirea comercială şi sediul social ale agenţiei de turism organizatoare şi, dacă este cazul, ale agenţiei de turism intermediare, precum şi numerele de telefon şi, după caz, adresele de e-mail ale acestora; c) preţul total al pachetului, inclusiv taxele şi, dacă este cazul, toate comisioanele, tarifele, penalităţile de încetare şi alte costuri suplimentare sau, atunci când aceste costuri nu pot fi calculate în mod rezonabil anterior încheierii contractului, o indicaţie cu privire la tipul de costuri suplimentare pe care călătorul ar putea să fie obligat să le suporte în continuare; d) modalităţile de plată, inclusiv orice sumă sau procentaj din preţ care urmează să fie achitate sub formă de avans şi calendarul pentru achitarea soldului sau garanţiile financiare care urmează să fie achitate sau furnizate de călător; e) numărul minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet să poată fi executate şi termenul înainte de începerea executării pachetului până la care este posibilă încetarea contractului, dacă nu se întruneşte acest număr; f) informaţii generale despre cerinţele legate de paşaport şi vize, inclusiv termenele aproximative de obţinere a vizelor şi informaţii referitoare la formalităţile legate de sănătate în ţara de destinaţie; g) informaţii privind posibilitatea călătorului de a înceta contractul oricând înainte de începerea executării pachetului, cu plata unei penalităţi de încetare corespunzătoare sau, după caz, a penalităţilor de încetare standardizate solicitate de agenţia de turism organizatoare, în conformitate cu art. 13 alin. (1) şi (2) din Ordonanta de Urgenta nr.2/2018; h) informaţii privind asigurarea facultativă sau obligatorie care să acopere costurile încetării contractului de către călător sau costurile de asistenţă, inclusiv taxele de repatriere, în caz de accident, de boală sau de deces.
Prin semnarea prezentului contract calatorul declara expres ca informarea de la art. 6.2. s-a realizat in perioada precontractuala conform prevederilor art. 5 din Ordonanta de Urgenta nr.2/2018.
6.3 Calatorul are dreptul sa poata incheia asigurari facultative storno sau pentru asistenta in caz de boala, accident, etc. Pretul, modalitatile/conditiile de incheiere si particularitatile sunt diferite in functie de societatea care furnizeaza serviciile de asigurare.
6.4 Calatorul are dreptul sa faca cunoscut Agentiei de turism intermediare solicitarile sale speciale in perioada precontractuala, urmand a fi incluse in contract, daca sunt acceptate de agentia organizatoare. Nicio cerinta speciala a calatorului nu se considera acceptata daca nu este inscrisa in contract. In cazul in care calatorul este o persoana cu mobilitate redusa trebuie sa anunte agentia de turism intermediară inainte de achizitionarea pachetului, iar agentia intermediară, pe baza informațiilor primate de la agentia organizatoare, trebuie sa ii ofere informatii precise privind gradul de adecvare a calatorie, luand in considerare nevoile acestuia.
6.5 In cazul in care calatorul nu poate sa participe la calatoria turistica, acesta poate sa transfere contractul privind pachetul de servicii unei persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile contractului respectiv, dupa ce notifica in scris Agentia de turism intermediară cu cel putin 7 zile inainte de inceperea executarii pachetului, daca agentia de turism organizatoare/furnizorii de servicii permit modificarea. Agentia de turism intermediară informeaza persoana care transfera contractul cu privire la costurile efective ale transferului, prezentând dovezi ale costurilor generate în acest sens, in masura in care ii sunt furnizate aceste informatii de catre agentia organizatoare. 
6.6 Persoana care transfera contractul privind pachetul de servicii de calatorie si persoana careia ii este transferat contractul raspund in solidar pentru achitarea soldului si a tuturor comisioanelor, tarifelor si altor costuri suplimentare generate de acest transfer.
6.7 In cazul in care Agentia de turism intermediară nu primeste in termenul stabilit de ea si comunicat persoanei care doreste sa transfere contractul aceste sume de bani, contractul se considera nemodificat (netransferat), iar neparticiparea calatorului la programul turistic nu ii da dreptul acestuia de a solicita vreo rambursare de pret sau vreo despagubire.
6.8 Odata cu plata costurilor suplimentare cauzate de transferul contractului sau ulterior acestui moment,  dar pana la inceperea executarii serviciilor turistice, atat calatorul cedent cat si cel care preia contractul se vor prezenta la unul din punctele de lucru ale Agentiei de turism intermediare si vor semna rezilierea contractului initial si incheierea unuia nou. In situatia in care mijlocul de transport este avionul, cedarea contractului este conditionata de posiblitatea transferarii locului in avion, care depinde in mod exclusiv de compania aeriana.
6.9 Calatorul poarta intreaga raspundere pentru respectarea prevederilor legale privind regimul vizelor, al documentelor de calatorie, regimul vamal, sanitar etc. ale tarilor de destinatie sau tranzitate. Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre calator a unor formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu minori, situatia in care numele calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, efectuarea unor vaccinuri, etc.), acesta are obligatia de a indeplini toate cerintele legale. Detalii despre conditiile de calatorie particulare cu privire la diferite destinatii se pot accesa pe website-ul Ministerului Afacerilor Externe si a Politiei de Frontiera.
6.10 Călătorul este asigurat pentru riscul de insolvabilitate şi/sau de faliment al Agenţiei Intermediare la Societatea de asigurare OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP SA cu sediul în localitatea București , Aleea Alexandru nr. 51 , sector 1 – 011822 ;Telefon (+40) 21 405 7420, Fax (+40) 21 311 4490 E-mail : office@omniasig.ro Nr. I52960, valabila pana la data de 20.02.2025  (polita de insolvabilitate este afisata pe site-ul agentiei) , iar pentru Agentia Organizatoare………………………………………… la Societatea ………………………………………………………………………………………………………...(se insereaza datele contact in functie de cazul concret) 
6.11. Calatorul se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din nerespectarea programului excursiei, pierderea actelor de identitate sau a documentelor de calatorie, nerespectarea conditiilor vamale si a conditiilor impuse la frontierele tarilor in care calatoreste. Calatorul este obligat sa se asigura ca documentele de calatorie (pasaport / carte de identitate) sunt valabile in momentul calatoriei. Pentru tarile U.E se poate calatori cu carte de identitate, iar pentru tarile NON U.E este obligatoriu pasaport valabil cel putin 6 luni din momentul returului.
6.12 Calatorul are obligatia sa verifice documentele de calatorie (bilete, vouchere, asigurari, orar de zbor, ore de transfer etc.) precum si alte documente eliberate de Agentia de turism organizatoare/intermediara si sa retina toate informatiile furnizate de reprezentantii agentiei, indiferent de forma prezentarii (scris, verbal sau prin email). Agentia de turism organizatoare/intermediara nu va fi responsabila de nicio sesizare ulterioara semnarii documentelor si confirmarii produselor cu privire la corectitudinea celor comunicate mai sus si, nicio modificare, anulare nu va fi acceptata, decat in conditiile contractuale.
6.13 Calatorul are obligatia sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, oras, taxa de salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentia de turism organizatoare/intermediara. Acestea sunt mentionate in programele anexe si difera in functie de clasificarea hotelului si de destinatie.
6.14 Calatorul ia la cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza fara ca acestea sa faca parte din contractul cu agentia de turism, sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar agentia de turism organizatoare/intermediara nu are nici o responsabilitate asupra prestatiilor in cauza.
6.15 Calatorul se obliga sa anunte imediat agentia de turism intermediară daca si-a modificat datele de contact confirmate in momentul incheierii prezentului contract, si anume e-mail si telefon. In cazul in care calatorul nu isi respecta obligatia, agentia intermediara nu este raspunzatoare pentru faptul ca nu a efectuat comunicarile la datele de contact noi ale calatorului si orice informatie privind executarea contractului se considera comunicata la date de contact initiale indicate de calator.
6.16 Călătorul are dreptul să primească reduceri de pret sau/si despăgubiri adecvate din partea agenţiei de turism organizatoare pentru daune pe care le suferă ca urmare a unei neconformităţi a pachetului de servicii turistice contractat imputabil agentiei de turism organizatoare. Despăgubirea se acordă fără întârzieri nejustificate. Agentia de turism intermediara este absolvita de orice raspundere pentru neconformitatile despre care nu a fost informata imediat de catre calator.  Informare imediata se considera informarea formulate in scris in cel mult 24 de ore de cand calatorul a luat la cunostinta de neconformitate.
6.17 Călătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru daune în cazul în care agenţia de turism organizatoare dovedeşte că neconformitatea apare într-una din următoarele situaţii:
    a) este imputabilă călătorului;
    b) este imputabilă unei părţi terţe care nu are legătură cu furnizarea serviciilor de călătorie incluse în contractul privind pachetul de servicii de călătorie şi este imprevizibilă sau inevitabilă;
    c) este cauzată de circumstanţe inevitabile şi extraordinare.
6.18 Prin prezentul contract partile, de comun acord, convin ca despagubirea care trebuie platita de Agentia de turism organizatoare, atunci cand aceasta este datorata calatorului, nu poate depasi valoarea contractuala a serviciilor turistice prestate necorespunzator si al caror beneficiar este acesta.
VIII. Renunţări, Modificari, Penalizări, Despăgubiri, Încetarea contractului
7.1 În cazul în care calatorul renunţă la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, indiferent de motive, exceptand cazurile de forta majora definite conform legii, pentru care turistul poate incheia o asigurare facultativa STORNO, acesta va suporta urmatoarele penalitati calculate din valoarea totala a excursiei:
a) 20 % (sau minim 20 euro) daca retragerea se face cu mai mult de 30 zile calendaristice inaintea pleacarii
b) 60 % daca retragerea se face intre 30 - 15 de zile calendaristice înainte de data plecării;
c) 80 % daca retragerea se face intre 14 - 8 de zile calendaristice înainte de data plecării;
d) 100 % daca retragerea se face mai tarziu de 8 zile calendaristice înainte de data plecării sau daca turistul nu se prezinta la locul de plecare in ziua si la ora stabilita.
7.2 In cazul in care in urma retragerii sau renuntarii realizate de catre calator a  pachetului de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, pagubele provocate agentiei nu vor fi acoperite prin procentele de penalizare mai sus mentionate,  calatorul  este obligat sa acopere aceste pagube, care insa nu pot depasi valoarea totala a contractului
7.3 Calatorul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice, cu număr de înregistrare la Agenţia Intermediara la care a achitat serviciile. În caz contrar cererea de renunţare nu este luată în considerare.
7.4 Orice modificare, referitoare la schimbarea unitatii de cazare, data de plecare, nume sau schimbarea persoanei titular de contract sau orice alt element principal ce face obiectul contractului, la cererea  calatorului, se poate face numai daca exista aceasta posibilitate si daca nu intra in contradictoriu cu penalizarile de anulare a pachetului. Toate solicitarile de modificare sau anulare se accepta doar in scris la agentia intermediara si se solutioneaza conform conditiilor aferente fiecarui program/produs.
Agentia de turism organizatoare poate inceta contractul poate denunta contractul privind pachetul de servicii de calatorie si poate oferi calatorului rambursarea completa a tuturor platilor efectuate pentru pachet, dar nu este raspunzatoare pentru plata unor despagubiri suplimentare, intr-unul dintre urmatoarele cazuri:
a) numarul de persoane inscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decat numarul minim stabilit in contract, iar Agentia de turism organizatoare il instiinteaza pe calator cu privire la incetarea contractului in termenul stabilit in contract, dar nu mai tarziu de:
- 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai mult de sase zile;
- 7 sapte zile inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza intre doua si sase zile;
- 48 de ore inainte de inceperea executarii pachetului, in cazul calatoriilor care dureaza mai putin de doua zile;
b) Agentia de turism intermediară/organizatoare nu poate executa contractul din cauza unor circumstante inevitabile si extraordinare si instiinteaza calatorul cu privire la incetarea contractului, fara intarziere si inainte de inceperea executarii pachetului.
7.5   Călătorul poate denunta contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare în cazul unor circumstanţe inevitabile şi extraordinare care se produc la locul de destinaţie sau în vecinătatea imediată a acestuia şi care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinaţie.
7.6 În cazul încetării contractului privind pachetul de servicii de călătorie, în condiţiile punctului 7.5, călătorul are dreptul la o rambursare completă a oricărei plăţi efectuate pentru pachet, dar nu are dreptul la vreo despăgubire suplimentară.
7.7  În cazul în care o parte semnificativă din serviciile de călătorie nu poate fi executată astfel cum s-a convenit în contractul privind pachetul de servicii de călătorie, agenţia de turism organizatoare oferă, fără costuri suplimentare pentru călător, servicii alternative corespunzătoare pentru continuarea derulării pachetului, pe cât posibil echivalente sau de mai bună calitate decât cele specificate în contract, inclusiv în cazul în care întoarcerea călătorului la locul de plecare nu este asigurată astfel cum s-a convenit. În cazul schimbării cazării, se consideră a fi serviciu alternativ corespunzător pentru continuarea derulării pachetului oferirea cazării în aceeaşi locaţie, în cea mai apropiată variantă faţă de cea iniţială.
7.8 În cazul în care serviciile alternative propuse, conform  punctului 7.7 au drept consecinţă un pachet de o calitate mai scăzută decât cea specificată în contractul privind pachetul de servicii de călătorie, agenţia de turism organizatoare acordă călătorului o reducere adecvată și proportionala a preţului. Agentia de turism intermediara transmite imediat oferta de servicii alternative/pachet alternativ propuse calatorului de catre agentia de turism organizatoare 
7.9 Călătorul poate respinge serviciile alternative/pachetului alternativ propuse conform punctului 7.7 doar în cazul în care acestea nu sunt comparabile cu ceea ce s-a convenit în contractul privind pachetul de servicii de călătorie sau reducerea de preţ acordată este inadecvată. În caz de respingere a pachetului alternativ oferit, calatorul are obligatia sa achite penalitatile prevazute la punctul 7.1 in functie de momentul respingerii serviciilor alternative/pachetului alternativ propuse.
7.10 In cazul in care calatorul invoca ca motiv al incetarii unilaterale a contractului motive medicale, rambursarea contravalorii pachetului de servicii turistice se va face de catre compania de asigurare, daca calatorul a incheiat o astfel de asigurare storno.
VIII Reclamatii, asistenta calatorilor si litigii
8.1 In cazul in care calatorul este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a intocmi o sesizare in scris la fata locului, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt, in cel mult 24 de ore de la constatarea de catre calator a neconformitatilor/nemultumirilor, atat  Agentiei de turism organizatoare, Agentiei de turism intermediare, cat si prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentantilor locali ai turoperatorului).
8.2 Nu se vor accepta sesizari care sunt depuse peste termenul admis. Vor fi luate in considerare numai reclamatiile facute in nume personal, formulate intemeiat si insotite de dovezi. Nu vor fi acceptate reclamatiile facute in numele mai multor persoane la finalul programului, despre care Agentia de turism organizatoare/intermediara nu a fost informata in scris la data producerii evenimentului.
8.3 Călătorul poate adresa mesaje, cereri sau reclamaţii în legătură cu executarea pachetului în mod direct agenţiei de turism intermediare de la care a achiziţionat pachetul respectiv. Agenţia de turism intermediară transmite agenţiei de turism organizatoare, fără întârzieri nejustificate, aceste mesaje, cereri sau plângeri.
8.4 Agenţia de turism organizatoare acordă asistenţă adecvată fără întârzieri nejustificate călătorului aflat în dificultate, inclusiv în circumstanţele prevăzute la art. 14 alin. (16) din Ordonanta nr. 2/2018, în special prin:
    a) furnizarea de informaţii corespunzătoare privind serviciile de sănătate, autorităţile locale şi asistenţa consulară;
    b) efectuarea comunicărilor la distanţă şi sprijinirea călătorului în găsirea unor servicii de călătorie alternative.
8.5 Agenţia de turism organizatoare are posibilitatea de a pretinde un comision rezonabil pentru o astfel de asistenţă în cazul în care călătorul este cel care a provocat situaţia de dificultate în mod intenţionat sau din propria neglijenţă. Comisionul nu depăşeşte în niciun caz costurile efective suportate de agenţia de turism organizatoare.
8.6 Pentru contactarea Agentiei de turism organizatoare, inclusiv pentru a solicita asistenta atunci cand se afla in dificultate sau sa reclame orice neconformitate sesizata in timpul executarii pachetului, calatorul poate folosi urmatoarele date de contact:……………………………………………………………………..
8.7 Contractul va fi interpretat conform legilor din România. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg sa se adreseze instantelor de judecata competente. In cazul unor divergente in legatura cu incheierea sau executarea prezentului contract, partile vor depune toate eforturile pentru rezolvarea amiabila a litigiului. De asemenea, pot utiliza si mecanismele de solutionare alternativa a litigiilor, denumite SAL, in conformitate cu Ordonanta Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, cu modificarile ulterioare.
IX. Dispozitii finale
9.1 Prin semnarea prezentului contract, calatorul declara ca:
- a fost informat de agentia intermediara cu privire la aspectele obligatorii prevazute de art.5 alin.1 si art.6 din Ordonanta de Urgenta nr.2/2018, in perioada precontractuala.
- a fost informat cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii de călătorie în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2018.
9.2 Prin semnarea acestui contract sau/si prin acceptarea pachetelor de servicii turistice sau/si prin efectuarea platii contravalorii pachetului contractat, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, calatorul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism. 
 Calatorul declara pe proprie raspundere ca a luat la cunostinta toate clauzele prevazute in Anexa la Contract – Bon de Comanda (programul turistic, detaliile serviciilor turisitice, pret, toate celelalte informatii), precum si in anexele intocmite conform art.5 alin.1 din Ordonanta de Urgenta nr.2/2018 si REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) si este de acord cu ele.
9.3 Anexa I este parte integranta din prezentul contract. Anexa I se pune la dispozitia calatorului si in faza precontractuala in conditiile respectarii art.5 din Ordonanta de Urgenta nr.2/2018.
9.4 Calatorul isi exprima expres si neechivoc acordul cu privire la prelucrarea datelor sale  cu caracter personal si ale calatorilor insotitori in conformitate cu REGULAMENT nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).
9.5 De asemenea, calatorul, titular al contractului se obliga sa furnizeze in mod corect si complet catre agentia intermediara   S.C. SINDI TOUR S.R.L  si agentia organizatoare datele cu caracter personal ale celorlalti calatorii care insotesc  titularul contractului despre care isi asuma ca au oferit acordul catre titularul contractului, calatorul in vederea prelucrarii datelor cu caracter personal.  De asemenea, titularul contractului, respective calatorul declara ca a luat la cunostinta, in prealabil, de conditiile si scopurile prelucrarii datelor personale publicate pe site ul agentiei intermediare S.C. SINDI TOUR S.R.L la adresa web-  www.sinditour.ro
9.6 Prin semnarea prezentului contract, Calatorul confirma ca a luat la cunostinta de conditiile, drepturile si obligatiile din prezentul contract si anexele, cat si conditiile generale de calatorie afisate pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe roman(MAE) la adresa www.mae.ro si specifice fiecarei tari de destinatie in parte la pagina web https://www.mae.ro/travel-alerts. Agentia de turism organizatoare si agentia de turism intermediara recomanda instalarea aplicatiilor specifice dezvoltate de MAE pentru informarea la destinatie, cu ajutorul careia turistii pot primitoate alertele de calatorie si oricare alta informatie necesara desfasurarii in siguranta a calatoriei si care se gasesc la https://www.mae.ro/app_cs.
9.7 Prezentul contract a fost incheiat astazi, ……………………………………, in doua exemplare, cate un exemplar pentru fiecare parte.

S.C. SINDI TOUR S.R.L                                                                         Calator      
…………………………...                                                                     ………………………..